wtorek, 9 października 2012

Wycieczka do Bolesławca + inne


Witajcie czytelnicy! :-)
Dzisiaj byłam w Bolesławcu - w muzeum ceramiki.
A teraz zdjęcia:





Tworzone były różne misy, garnki, dzbanki...




Fajne kurki. XD

Różne kształty...

Tutaj panie czyszczą ceramikę.
Można czyścić jeszcze taką maszyną.

 
A teraz pomieszczenie, w którym pracownicy malują lub
pieczętują kolorowo ceramikę.


Były też dynie Halloween'owe 




Były nawet aniołki.

Jeszcze nie gotowe. ;-)
To jest przykładowa pieczątka, którą
odbijali kwiatuszki na ceramice.
Pieczątki były własnoręcznie wykonywane
i były z gąbki.
To jest taka maszyna, w której zamaczano pomalowaną ceramikę
i nagle robiła się bez wzorków. Gdy już ją wypalano naczynia robiły się szkliste,
a ta warstwa, którą moczono naczynia robiła się przeźroczysta
i wzorki było widać.
Tutaj właśnie pani zamacza ceramikę w takiej szklistej
warstwie. (Nie pamiętam jak się nazywa. XD )
A tu pani wyciera spody i odkłada na półkę.

                                                                              o
Gotową ceramikę wkładamy do pieca na 2750  C
Widzicie kotka z porcelany? XD
Popatrzcie, kubek po prawej stronie jest jeszcze "surowy",
a kubek po lewej jest pomalowany i wypieczony.
Jaka różnica?
  1. Jest pomalowany. XD
  2. Jest mniejszy. 

Potem mieliśmy warsztaty i malowaliśmy talerzyki i kubki.
Oto moje:


Następnie mogliśmy "pobuszować" po pułkach sklepu i coś kupić. Ja kupiłam kota z porcelany:


Ładny, co nie? :-) Moja koleżanka kupiła sobie psa z porcelany. Miał prawie takie same wzorki jak mój. (kot z porcelany) Ale wiecie ile kosztował? 27,87! (chyba) A ma 12 lub 13 cm wzrostu!

1. Będzie wycieczka na mecz Brazylia-Japonia na wrocławskim stadionie.Ja jadę na ten mecz i kibicuję Brazylii! Gdy przyjadę od razu przerzucam fotki na bloga, a wy oglądajcie. :-)

2.Rozgryzłam już sprawę o fasolkach:


To jest taka jakby "oś". ;-D

3. A teraz baaardzo ważna i radosna nowina:  Mamy 3000 wejść!!!!!! Bardzo wam dziękujemy za chwile    przeżyte z wami i za odwiedzanie naszego bloga!

Ok, to tyle na dziś.

Pozdrawiamy i dziękujemy!

Koci przyjaciele- Ania i Rudi.







2 komentarze:

  1. Więcej o Rudim ! W końcu to blog o nim.
    Jak chcesz to załóż sobie bloga gdzie będziesz pisała o takich właśnie rzeczach.

    Pozdrawiamy !
    P.S Notka 101/100 <:

    OdpowiedzUsuń

Napisany przez Ciebie komentarz jest dla mnie bardzo ważny. Dla Ciebie to tylko napisanie paru słów, a dla mnie to ważna opinia na temat mojego bloga. Proszę, byś nie używał/a wulgaryzmów, nie przeklinał/a, a jeśli Twój komentarz będzie niezrozumiały, zostanie usunięty. Dzięki za poświęcony czas. :)